گردابِ عاشقي گردابِ عاشقي .

گردابِ عاشقي

انواع مرطوب كننده هاي طبيعي را در خانه بسازيم

مرطوب كننده طبيعي در هر خانه‌اي ممكن است وجود داشته باشد. مي‌توانيد از آنها براي تسكين پوست خشك خود استفاده كنيد يا اينكه از بروز چين و چروك به شدت جلوگيري كنيد و بر زيبايي هر چه بيشتر پوست بيفزائيد. گاهي هيدراتاسيون يا مرطوب نگه داشتن پوست با گران قيمت‌ترين مرطوب كننده‌ها هم امكان پذير نيست.
اگر در پي مرطوب كننده جديدي هستيد كه جايگزين محصولات گران و بي تاثير باشد، حتما ادامه اين مقاله از مجله سبزينه راه را مطالعه كنيد. قرار است گزينه‌هايي را معرفي كنيم كه از پوسته پوسته شدن سطح پوست خلاص شويد و لطافت و نرمي را براي پوست خود داشته باشيد. گزينه‌هايي معرفي خواهيم كرد كه هم مقرون به صرفه باشند و هم تاثير بالايي را براي مرطوب كردن پوست به همراه داشته باشند.

در صورتي كه ممكن است به برخي از تركيبات گياهي حساسيت داشته باشيد، بايد براي استفاده هر يك از موارد پيشنهادي، لايه‌اي را روي پوست بازو تست كنيد. در صورتي كه علائمي همچون قرمزي، التهاب و خارش ايجاد نشد مي‌توانيد روي پوست صورت هم از آن استفاده كنيد.

1.روغن زيتون؛ قوي ترين مرطوب كننده طبيعي براي پوست در جهان

 

روغن‌هاي طبيعي از بهترين گزينه‌ها براي مرطوب كردن پوست هستند. مي‌توانيد از آنها براي محافظت پوست خود كمك بگيريد. حتي برخي از آنها با تركيباتي كه دارند مي‌توانند در مقابل آفتاب محافظي براي پوست باشند.
براي كسب نتيجه مناسب، بهتر است روغن زيتوني تهيه كنيد كه هيچ ماده افزودني نداشته باشد. روغن زيتون سرشار از ويتامين‌ها، انواع پلي فنول و فيتواسترول است. اين تركيبات به عنوان چربي‌هاي گياهي كه مرطوب كننده هستند معرفي مي‌شوند. اين روغن براي پوست صورت بدن گزينه‌اي بسيار مناسب است. در صورتي كه احساس مي‌كنيد سنگين است، مي‌توانيد با مقداري آب آن را تركيب كنيد.

 

2.روغن نارگيل؛ گزينه‌اي مقرون به صرفه و در دسترس

 

روغن زيتون نه تنها يك روغن مرطوب كننده است بلكه به طور طبيعي براي بدن هم بسيار مفيد است. اين روغن خاصيت ضد التهابي دارد و براي انواع پوست گزينه‌اي بسيار مناسب و موثر است. تركيبات اين روغن طوري است كه براي بهبود انواع حساسيت پوستي و اگزما هم مي‌توان از آن استفاده كرد. مي‌توانيد از اين مرطوب كننده طبيعي براي همه انواع پوست استفاده كنيد و نتيجه خوبي كسب كنيد. بهترين زمان براي مصرف آن شب قبل از خواب است اما مي‌توانيد هر زماني كه لازم بود، به ويژه بعد از خشك شدن پوست پس از استحمام از آن استفاده كنيد. از اين روغن به منظور بهبود ترك پاشنه پا و ترك دست هم مي‌توان استفاده كرد. اما پس از استفاده از اين روغن جوراب ضخيم و دستكش غيرلاتكس بپوشيد.

 

3.آووكادو؛ يك مرطوب كننده طبيعي براي پوست

 

آووكادو داراي روغن امگا3 سالم و آنتي اكسيدان‌هاي متعددي است كه براي جلوگيري از التهابات بدني كه زمينه پيري زودرس را به همراه دارند، بسيار مفيد است. مي‌توانيد براي نتيجه از اين مرطوب كننده طبيعي، آن را به صورت ماسك در آوريد و به مدت 15 الي 20 دقيقه روي پوست خود نگه داريد. بلافاصله بعد از شستشو خواهيد ديد كه پوست شما بسيار نرم و مرطوب شده است  و زيبايي پوست شما دوچندان خواهد شد.

 

4.استفاده از بلغور جو دوسر براي هيدراته نگه داشتن پوست

 

يكي ديگر از مرطوب كننده‌هاي طبيعي براي پوست، بلغور جو دوسر است. مي‌توانيد از آن براي پوست كل بدن هم استفاده كنيد. استفاده موضعي از بلغور جو دوسر علاوه بر اينكه به آبرساني پوست كمك شاياني مي‌رساند، مي‌تواند باعث از بين رفتن لايه‌هاي مرده پوست شود. به همين دليل به عنوان پاك كننده طبيعي هم نام برده مي‌شود.
جو دوسر داراي ليپيدهاي طبيعي است كه به نرم و مرطوب شدن پوست مي‌انجامد. بايد براي اين هدف يك پيمانه جو دوسر را در وان حمام بريزيد يا اينكه از تركيب آن با آب خميري تهيه كنيد و آن را روي پوست نگه داريد. بعد از 20 دقيقه پوست را با آب ولرم بشوييد.

توضيحات بيشتر را در مجله سلامتي و زيبايي سبزينه راه بخوانيد.

5.استفاده از شكر براي آبرساني پوست و لايه برداري پوست‌هاي مرده

 

يك لايه بردار طبيعي كه به بهبود خشكي پوست و رفع پوسته پوسته شدن آن كمك مي‌كند، شكر است. مي‌توانيد چند مرتبه در هفته از آن براي لايه برداري پوست‌هاي مرده استفاده كنيد. از اين طريق آبرساني بهتري براي پوست خود خواهيد داشت. براي اين منظور بايد مرطوب كننده مخصوص پوست صورت خود را با دو قاشق شكر تركيب كنيد تا يك اسكراب خانگي تهيه كرده باشيد. آن را به مدت 10 الي 20 دقيقه روي پوست خود نگه داريد. در نهايت كمي پوست را به آرامي با آن ماساژ دهيد. سپس پوست را با آب ولرم بشوييد. در نهايت يكي از روغن‌هاي گفته شده را به عنوان مرطوب كننده طبيعي استفاده كنيد تا پوستتان هيدراته شود.

 

6.استفاده از وازلين

 

وازلين يكي از تركيبات نفتي است كه به عنوان مرطوب كننده كلاسيك از آن ياد مي‌شود. براي پوست‌هاي خشك و حساس گزينه خوبي است ولي ممكن است منافذ پوست را مسدود كند. در نتيجه روزنه‌هاي پوست بازتر مي‌شوند و پوست ظاهري پوست پرتقالي شكل به خود خواهد گرفت. اما براي لطافت و نرم‌تر شدن پوست گزينه خيلي عالي است. فقط بايد براي احتياط سعي كنيد از آن به طور هميشگي استفاده نكنيد.

 

7.شير يا ماست؛ مرطوب كننده طبيعي و قوي براي پوست

 

شير داراي خواص آنتي اكسيداني و ضد التهابي بسيار بالايي است. به همين دليل مي‌تواند براي تسكين پوست‌هاي تحريك شده گزينه خيلي خوبي باشد. اسيد لاكتيك به عنوان يك هيدروكسي طبيعي است كه براي لايه برداري ملايم پوست هم به كار برده مي‌شود. از آن براي جوانسازي پوست و رفع تاثيرات اشعه‌هاي خورشيد مي‌توانيد بهره بگيريد.

حمام شير يا حمام ماست گزينه خيلي خوبي براي آبرساني و مرطوب نگه داشتن پوست محسوب مي‌شود. استفاده ماسكي از ماست، كمك مي‌كند تا از شل شدن پوست جلوگيري شود. حتي به رفع سلول‌هاي مرده پوست نيز منجر خواهد شد. از اين طريق پوستي شفاف و درخشان خواهيد داشت.

 

8.استفاده از روغن كرچك

 

روغن كرچك هم مانند روغن نارگيل و روغن زيتون يكي ديگر از روغن‌هاي بسيار عالي براي مرطوب شدن پوست محسوب مي‌شود. مي‌توانيد از اين روغن قبل از استحمام استفاده كنيد. بايد حدود 40 دقيقه قبل از استحمام، يك لايه نازك از آن را روي پوست خود بماليد سپس پوست را با شوينده ملايم بشوييد.

https://www.behance.net/sonnrita90

https://astonpark33.livejournal.com/profile/

https://coub.com/astonpark33

https://www.openstreetmap.org/user/AstonPark33

https://folkd.com/user/AstonPark33

https://www.tripadvisor.com/Profile/sonnr392

https://www.4shared.com/u/evXNUjjf/AstonPark33.html

https://www.indiegogo.com/individuals/32609125


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۷:۰۱ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :