گردابِ عاشقي گردابِ عاشقي .

گردابِ عاشقي

چه نوع از توالت فرنگي و ايراني خريداري كنيم؟

چه نوع از توالت فرنگي و ايراني خريداري كنيم؟

 

سرويس بهداشتي يكي از بخش‌هاي مهم ساخت و يا بازسازي ساختمان مي باشد. شايد در گذشته حساسيت كمتري براي خريد لوازم سرويس بهداشتي بود و سرويس بهداشتي خانه‌ها تنها يك توالت ايراني ويك روشويي را داشت. اما با گذشت زمان لوازم سرويس بهداشتي هم تغييراتي كرد، توالت فرنگي به بازار آمد و بيشتر پزشكان توصيه كردند كه از اين مدل توالت استفاده كنند تا آسيب كمتري به ستون فقرات وارد مي‌كند. امروزه در اكثر خانه‌ها به خصوص خانه‌هايي كه در چند سال اخير ساخته شده است، در سرويس بهداشتي  علاوه‌بر توالت ايراني، دستشويي فرنگي نيز وجود دارد. لوازم سرويس بهداشتي تنوع زيادي پيدا كرده از انواع روشويي كابين‌دار و بدون كابين تا انواع دستشويي فرنگي و ايراني. وقتي براي خريد لوازم سرويس بهداشتي به بازار برويد با انواع پيشنهادها مواجه مي‌شويد، مثلا توالت فرنگي ديواري يا زميني و...

 

در ادامه مقاله انواع توالت ايراني و فرنگي را توضيح مي‌دهيم.

 

در اين چند سال پزشكان به خصوص به افراد سالمند توصيه مي‌كنند كه از توالت مدل فرنگي استفاده كنند، با وجود اين توصيه هنوز استفاده از توالت ايراني متداول‌تر است و معمولا سرويس بهداشتي كه توالت ايراني دارد بيشتر مورد استفاده قرار مي‎‌گيرد. در بيشتر خانه‌ها توالت‌هاي فرنگي در گوشه حمام قرار دارد.

 

 

 

توالت ايراني

 

 

خريد توالت ايراني مناسب

5wa_image2.jpg

اگر قصد داريد سرويس بهداشتي منزل‌ تان را بازسازي كنيد و سنگ توالت ايراني را تعويض كنيد، هنگام خريد سنگ توالت ايراني توجه به نكاتي مانند ابعاد سنگ توالت، نوع آبريز، ارگونومي و جنس سنگ مهم است.

 

زمان خريد توالت ايراني بايد طول و عرض و عمق كاسه توالت را متناسب با سرويس بهداشتي انتخاب كنيد تا زمان نصب به مشكل برخورد نكنيد. از نكات مهم هنگام خريد توالت ايراني براي سرويس بهداشتي توجه به جنس سنگ و ضريب جذب آب آن است. جنس سنگ توالت ايراني از چيني بهداشتي است، چيني بهداشتي با كيفيت ميزان جذب آب آن كمتر از يك درصد است. سنگ‌هاي بي‌كيفيت توالت‌هاي ايراني ميزان جذب آب بالايي دارند كه باعث تجمع آلودگي مي‌شود و بستر مناسبي براي رشد ميكروب و قارچ است و در نتيجه بوي نامطبوعي سرويس بهداشتي خواهد داشت.

 

سطح توالت ايراني بايد صاف و كم موج، براق و شفاف باشد، ضخامت لعاب بايد مناسب و با كيفيت باشد. لعاب‌هاي بي كيفيت، مات و نازك در برابر شستشو و ساييدگي مقاومت كمي دارند.

 

يكي از نكات مهمي كه هنگام انتخاب و خريد سنگ توالت ايراني براي سرويس بهداشتي توجه كرد، نوع آبريز يا ريم است. توالت‌هاي ايراني دو نوع آبريز باز و آبريز بسته دارند.

 

از نكات مهم هنگام خريد توالت ايراني براي سرويس بهداشتي توجه به جنس سنگ و ضريب جذب آب آن است. جنس سنگ توالت ايراني از چيني بهداشتي است، چيني بهداشتي با كيفيت ميزان جذب آب آن كمتر از يك درصد است.

 

 

 

از ديگر مواردي كه هنگام خريد سنگ توالت ايراني بايد به آن توجه كرد، طراحي ارگونوميك آن است. تعدادي از كارخانه‌هاي توليد چيني بهداشتي مانند مرواريد، سنگ توالت طبي و ارگونومي طراحي كرده‌اند. توالت ايراني ارگونومي و طبي ميزان فشاري كه به كمر، زانوها و مچ پا وارد مي‌شود را كاهش مي‌دهد و آسيب كمتري به مفاصل و ستون فقرات وارد مي‌شود.

 

توالت ايراني در كشورهاي آسيايي نيز استفاده مي‌شود و به همين دليل به توالت آسيايي نيز شناخته مي‌شود.

 

 

 

توالت فرنگي

 

همانطور كه در ابتداي مقاله اشاره كرديم استفاده از دستشويي مدل فرنگي را پزشكان توصيه مي‌كنند و امروزه در سرويس بهداشتي اكثر خانه‌ها توالت فرنگي وجود دارد. اما اگر منزل شما هنوز سرويس بهداشتي ندارد و قصد داريد دستشويي فرنگي نصب كنيد و يا به دلايل مختلفي مي‌خواهيد دستشويي فرنگي سرويس بهداشتي را تعويض كنيد. لازم است با انواع دستشويي فرنگي و ويژگي‌هاي آن آشنا باشيد. دستشويي فرنگي از نظر شكل و فرم، جنس، رنگ، محل قرارگيري و… انواع مختلفي دارد كه در ادامه به معرفي و توضيح انواع دستشويي فرنگي مي‌پردازيم.

 

نوع خروجي دستشويي فرنگي با توجه به طبقه‌اي كه سرويس بهداشتي در آن قرار دارد انتخاب مي‌شود. خروجي دستشويي فرنگي سرويس بهداشتي در طبقات همكف ساختمان به شكل S است، در اين طبقات لوله‌كشي زير توالت به سمت زمين وجود دارد.

 

 

 

انواع توالت فرنگي

 

توالت فرنگي يك تكه

 

در مدل يك تكه، مخزن و كاسه توالت سر هم و به يكديگر متصل هستند. اين نوع توالت به صورت يك تكه قالب‌گيري شده است. شستشوي اين مدل توالت يك تكه راحت‌تر است. ابعاد استاندارد اين مدل شامل: طول ?? الي ?? سانتي‌متر، عرض كمتر از ?? سانتي‌متر است،  ارتفاع كاسه در مدل يك تكه از زمين بين ?? تا ?? سانتي‌متر و عمق آنها حدود ?? الي ?? سانتي‌متر است. دستشويي فرنگي يك تكه قيمت بالاتري نيز دارد.

 

توالت فرنگي دو تكه

 

در دستشويي فرنگي دو تكه مخزن و كاسه توالت از هم جدا هستند و به صوت جداگانه نصب مي‌شوند، نظافت و شستشو توالت‌هاي فرنگي دو تكه  سخت ‌‎تر است ولي نسبت به يك تكه قيمت كمتري دارند. ارتفاع توالت دو تكه نسبت به يك تكه بيشتر و حدود ?? تا ?? سانتي‌متر است ولي ساير ابعاد مدل دو تكه با يك تكه برابر است.

 

 

در دستشويي فرنگي دو تكه مخزن و كاسه توالت از هم جدا هستند و به صوت جداگانه نصب مي‌شوند، نظافت و شستشو توالت‌هاي فرنگي دو تكه  سخت ‌‎تر است ولي نسبت به يك تكه قيمت كمتري دارند.

 

در فروشگاه آنلاين چلونگر ميتوانيد انواع توالت فرنگي و توالت ايراني را مشاهده كنيد و سپس خريد خود را انجام دهيد.فروشگاه اينترنتي چلونگر يكي از ارائه دهندگان كالاي تخصصي ساختماني مي باشد.

 


برچسب: چه نوع از توالت فرنگي و ايراني خريداري كنيم؟،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۸:۵۱ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :